2012. január 24., kedd

Gombhoz a kabátot







Előfordult már veletek is, hogy bementetek egy üzletbe a kedvenc fülbevalóval, hogy ahhoz találjatok egy jó fölsőt? Vagy, hogy volt egy fűszer, amihez már csak a kaját kellett kitalálni? Persze fiúk ezek az élethelyzetek egy a millióhoz, hogy megtalálnak benneteket is, de az a szituáció már inkább valószínűbb, hogy a ’’van sör, keressünk meccset’ kijelentéssel vágódtok le a kanapéra.
Na, ha volt már legalább egy ilyen sztoritok vagy egyszer az életben már öltöztetek –nem ti fiúk, bocs- a szemetek színéhez, akkor érteni fogjátok a következő triviálisan romantikus kis történetet.
Volt egyszer egy gomb. Semmi különös nem volt rajta. Kicsi volt. Piros volt. Már régóta ismertem. Egy fehér tetejű, narancssárga műanyag dobozban lakott a többi gombtársával együtt. A doboznak volt egy jellegzetes szaga. Most is itt van az orromban. Ez nekem a tipikus gomb szag. Szóval ebben a narancssárga gombos dobozban jó volt turkálni. Sok gomb volt benne, így a legjobb az volt, amikor jól bele dugtam a kezem és morzsolgatni kezdtem a sok kisebb-nagyobb műanyag, fém vagy csont érmécskét. Irtó jó érzés. A felezett borsóval is meg lehetett mindezt csinálni, de az nem volt olyan zajos és színes program. A gombokat gyakran színek szerint szétválogattam és a szépeket külön raktam. Az akkor nagy, duci piros gomb valahogy mindig előkerült a kavalkádból.
Aztán amikor tizen x évvel később elköltöztem otthonról, néhány gomb velem költözött , jó ha van alapon. Ezek a gombok, tanulva a lassan két évtizedes csöndben sunyizásból, tovább lapítottak, így változatlanul nem kerültek fel kabátra, nadrágra, szvetter szélére. Meghúzták magukat és lustán várakoztak egészen addig a napig, amíg a kisjányunknak egy üres műanyag flakonból remek szülő riogató csörgőt nem gyártottunk, aminek elemi részét képezték a flakon hasában zörgő gombok. Ezt a csörgőt ma már a kisemberem rázza. Marokra fogja a nyakánál és tejes elánnal püföli a parkettát. A cél láthatóan a legnagyobb zaj keltése. …..megjegyzem igen sikeres e műfajban.
 A minap épp mosom le az ideggyilkoló csörgőt, amikor a kis piros gomb rám vigyorog. Feltűnően elszeparálódott a többiektől. Úgy megörültem a viszontlátásnak, hogy nyomban ki is vettem és alaposan megnézegettem. Semmit nem változott. Talán egy kicsit halványabb lett, de biztos csak a csodálkozás fakította meg, ahogy húsz év után újra láttuk egymást.
Gondoltam, ha a kis gombbal már ennyi időt eltöltöttünk egymás közelében, hát legyen valami szebb jövője, mint a csörgőben rázkódás.
Így lett tehát, hogy a gombhoz kabátot kerestem, vagyis egy közelgő szülinap alkalmával gyártottam egy üdvözlőlapot, amin a piros gomb ma már büszkén terpeszkedik.
És hogy ne unatkozzon, kerítettem neki vidám szív alakú papír szomszédokat és 3D-s gyöngytollból pöttyöket, meg organza masnit. A kis piros gomb, hosszú évekig tartó várakozását követően idén világgá ment egy üdvözlő lapon. A legjobb lenne, ha nem is érne célba hamar és a föld egyik országából a másikba utazva végre világot látna.


A legújabb scrapbook, dombornyomott papírjaim is bevetésre kerültek és az időspóroló új eszköz a szív alakú mintalyukasztó.
Hozzávalók:
- A piros gomb
- scrapbook papírok, színes kartonok ( dombornyomott, mintás, egyszínű )
- vékony organza szalag
- strassz dísz kő
- térbeli virág dísz
- csillámos ragasztó pöttyözéshez
- olló, toll, ragasztó
Extra felszerelés: - szív alakú mintalyukasztó




Elkészítés:
A lap méretét határozd meg a kivágott szívek mérete alapján. A lényeg, hogy a szívek szabályosan, egyenlő távolságban legyenek egymástól. Ha többszínű, mintás szíveket használsz, akkor az alap legyen egyszínű és ellentétesen ugyan ez a szabály él. Mielőtt rögzítenéd a szíveket varrd fel a gombot, fűzd át a szív közepén az organza szalagot és kösd masniba; és minden díszítő elemet helyezz el oda, ahová szeretnéd őket. A szíveknek alapot adó lapnál, vágj ki egy minden irányba fél centivel nagyobb lapot is. Ez a tényleges képeslap méret. Ha nyitható képeslapot készítsz ne feledd duplán számolni ennek méretét, mielőtt kivágod. A képeslap szélét öltésekkel is díszítheted, de meg is rajzolhatod a szaggatott vonalat vonalzó segítségével.
Jó munkát!   


Ha tetszett ez a munkám, kövesd a BorsaBox Facebook oldalát!
Kattints ide!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...